Geef richting aan marcom inspanningen met onderzoek
Inspelen op de klantbehoefte en de klantwensen is essentieel om marktaandeel te winnen. Alleen door de dialoog aan te gaan met de klant achterhaal je of je goed bezig bent. Onderzoek speelt daar een centrale rol in. ROAR biedt verschillende research tools om richting te geven aan marketing en communicatieinspanningen. Bekijk hieronder de mogelijkheden voor meer onderzoek met rendement en groei!
1. Klantbehoefteonderzoek
Wil je ook inzicht in het profiel van je klanten? En alles weten over de behoeften en klantverwachtingen over het product- of dienstenaanbod? Hoe deze wensen aansluiten op je aanbod en welke kanalen je klanten gebruiken? Of denk je dat je precies weet wat het meeste effect heeft?
Gericht klantbehoefteonderzoek is voor klein tot groot investeren in een gezonde zaak. Uitvragen zal bij de klant alleen maar sympathie kweken. Om een marketingstrategie op maat te brengen en te houden is inzicht in het profiel van klanten noodzaak. Laat ons alles achterhalen over de actuele klantbehoeften en -verwachtingen voor wat betreft het eigen product- of dienstenaanbod.
Wij vragen je klanten onder andere naar:
- het assortiment
- de prijsstelling
- de presentatie
- de service
- de contacten en
- de promotie.
Zo bekijken wij hoe de wensen aansluiten op het aanbod en welke kanalen je klanten gebruiken. Op basis van zo’n gedegen klantbehoefteonderzoek geeft ROAR concrete aanbevelingen gericht op meer verkoopresultaat door meer loyale klanten. Je krijgt advies welke marketingcommunicatiestrategie aansluit op de wensen en behoeften van je klanten. Vanuit een hernieuwde positionering zal je klant de service als maatwerk gaan ervaren. Want alleen als je alles van uw klant weet, kan je maximale service verlenen.
Direct doen
Laat ROAR een effectieve communicatieslag maken voor het succes van de onderneming. Bijvoorbeeld met een klantbehoefteonderzoek in de vorm van een schriftelijke enquête onder 1.500 klanten:
- onderzoeksopzet
- vragenlijst met motivatiebrief
- verwerken respons (ca. 350 enquêtes)
- analyse en rapportage
- presentatie met aanbevelingen voor meer loyale klanten
Pakketactie klantbehoefteonderzoek: euro 1.975,-*
* Excl. BTW, printen/handling/porti mailing. Online vragenlijst (via site of per e-mail) op aanvraag.
2. Lezerskringonderzoek
Hiermee hou je je publicatie onder de loupe. Met een praktisch lezerskringonderzoek voor je nieuwsbrief, weekblad, krant of magazine geeft ROAR inzicht in de leesdichtheid en leesintensiteit. Zo kan de redactionele formule van je publicatie verder worden afgestemd op de wensen van de lezers.
Ook onderzoek naar de behoefte aan verbreding naar een online variant van je uitgave behoort tot de mogelijkheden. Je uitgave als online platform biedt kansen voor meer actualiteit, interactie en meer tevreden en loyale klanten en relaties.
Direct doen
Laat ons een effectieve communicatieslag maken voor het succes van je uitgave. Bijvoorbeeld met een lezerskringonderzoek in de vorm van een schriftelijke enquête onder 2.000 lezers:
- onderzoeksopzet
- vragenlijst met motivatiebrief
- verwerken respons (ca. 400 enquêtes)
- analyse en rapportage
- presentatie met aanbevelingen
Pakketactie lezerskringonderzoek: euro 1.750,-*
* Excl. BTW, printen/handling/porti mailing. Online vragenlijst (via site of per e-mail) op aanvraag.
3. Test klanttevredenheid
Verkrijg simpel inzicht met de test klanttevredenheid. Met deze tool heb je binnen 3 weken inzicht in de tevredenheid van je klanten. De test klanttevredenheid maakt gebruik van de Net Promoter Score (NPS).
Is jouw klant een Promotor?
Deze test klanttevredenheid verdeelt je klanten onder in ‘Promotors’, ‘Passief Tevredenen’ en ‘Criticasters’. Voor de score verminderd de test het percentage Promotors met het percentage Criticasters. Het resultaat noemt men de Net Promotor Score (NPS). Het is een percentage dat de klantenloyaliteit van je onderneming definieert en sterk gerelateerd zal blijken met de autonome groei van je onderneming.
Wat krijg je?
- inzicht in de klanttevredenheid
- NPS-score
- alle kansen voor een hogere score
- top 5 kansen
- rapport in Powerpoint en Excel.
Hoe werkt het?
- je doelgroep bestaat uit maximaal 200 deelnemers.
- je bestelt online via de contactpagina.
- je ontvangt een bevestiging en een korte aanleverinstructie van de e-mail adressen.
- binnen maximaal 3 weken na ontvangst van de adressen, ontvang je de rapportage.
De test kun je aanvullen met:
- resultaten en adviesgesprek door klantspecialist
- responsverhogers (bijv. bellen van non-respondenten)
- grotere populatie.
Voor de basisversie investeer je € 899,-.
Wil je een optie gebruiken of heb je andere wensen? We maken dan graag een persoonlijk voorstel.
Meer weten over een van genoemde onderzoeken? Neem dan contact op voor de specifieke mogelijkheden: