Meer interactie en engagement met social media

Zaken doe je met mensen die je kent, aardig vindt en vertrouwt. Zet social media in dat licht slim in om meer en loyalere klanten te krijgen. Deel waardevolle informatie en laat zien dat je van wanten weet en de juiste oplossing hebt voor de needs en wants van je klanten en prospects. Integreer het instrument social media structureel met je activiteiten in marketingcommunicatie. Roarrrrrrrr!

1. Basistraining social media

Leer wat social media tools bijdragen aan de klanttevredenheid en je bedrijfsdoelstellingen in deze basistraining social media. Ongetwijfeld ken je meerdere social media of je gebruikt sommige social media al privé. Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram en Pinterest... Maar wat kunnen deze social tools bijdragen aan de klanttevredenheid en daarmee aan de doelstellingen van je onderneming?

In een praktische, verkennende training van 2 uur passeren de verschillende mogelijkheden de revue: hoe werkt het wat zijn de verschillen waarom moet ik er wat mee hoe maak ik er handig gebruik van en waar begin ik. Direct doen Deze training wordt op maat samengesteld. Vraag om een voorstel!

2. Facebook acties

Opvallende en originele Facebook acties vanuit je Facebook bedrijfspagina dragen bij aan het behalen van je marketingdoelstellingen. ROAR zet de fan centraal en bedenkt vooral aardige acties, activaties en campagnes. Vraag om een kennismaking en een voorstel met prijsopgave voor een onderscheidende Facebook promotie.

3. Facebook bedrijfspagina

Haal als ondernemer het maximale uit Facebook. Maar hoe doe je dat? ROAR bouwt vanuit een social media strategie je Facebook bedrijfspagina in de huisstijl op. Met adviezen voor de interactie en naar wens ook met hulp voor het beheer. Door actief te sparren, gaan we stap voor stap aan de slag met het merk op Facebook. We bespreken wat je daar wilt gaan doen met je Facebook bedrijfspagina. Wat wil je bereiken en bij wie? Wat is haalbaar in de tijd? Dit leidt tot een effectieve Facebook strategie waarin doelstellingen en zo mogelijk prestaties zijn vastgelegd, samen met een contentplan, planning, realisatie, beheer en evaluatie van de Facebook-inzet.

Dan richten we pas de Facebook bedrijfspagina, ook wel fanpagina genoemd, in. In samenspraak bepalen en ontwikkelen we passende content en acties. Afhankelijk van de organisatiegrootte bieden we een policy voor Facebook gebruik waarvoor ook een training mogelijk is.

Tot slot geven we advies voor de activering van Facebook en de integratie met de bestaande communicatiemiddelen. Je Facebookpagina is een mooie basis voor de inzet van Facebook advertenties of een specifieke Facebook campagne.

4. Inzet van Pinterest

Met inzet van Pinterest maak je online prikborden en deel je deze met anderen. Er zijn veel mogelijkheden om met inzet van de social media tool Pinterest een bijdrage te leveren aan je onderneming.

Het mooie van Pinterest is dat de pins die je op je prikborden plaatst niet ‘wegzakken’ zoals de berichtgeving op Facebook en Twitter. Pinterest is bovendien erg geschikt om eenvoudig een bepaalde sfeer neer te zetten met een visualisatie van je diensten, producten en portfolio. ROAR adviseert met deze tool welke strategie passend is en voert zo nodig de regie. Als specifieke actie maar beter nog als onderdeel van het marketingcommunicatieplan. Wil je liever direct zelf aan de slag? Lees dan ook het blog op ZoKiesJe.nl over Pinterest inzet en laat je dan in ieder geval gericht op weg helpen. Vraag om support voor deze tool of neem een kijkje op de Pinterest borden van ROAR. Laat je inspireren en motiveren voor een klantervaring met impact.

 

Wel al beschikbaar en binnenkort hier met meer uitleg:

5. Contentkalender

 

6. Social media accountbeheer

 

En nog veel meer!

Laat je wensen maar horen!

Deze website is gemaakt met de Websitemachine.nl menu