Zoekmachineoptimalisatie: SEO tips en tricks

Wellicht leuk om eens te kijken hoe hard het gaat met het internet. Ik trof op mijn oude site een gedateerd artikel aan over zoekmachineoptimalisatie. SEO anno 2007… Het was toen een verhaal met een twist om te laten zien hoe je je een beter en mooi resultaat haalt bij zoekmachines. De oude truc dus maar even afgestoft en hier voor ROAR toegelicht. Een algemene weergave lees je op ZoMaakJe.nl

Handig resultaat met SEO

Voor de site van ROAR online marketing communicatie kan het zoekresultaat bij zoekmachines beïnvloed worden door te werken met trefwoorden als bijvoorbeeld reclamebureau communicatiebureau online adviesbureau, en t Gooi’ en ‘Utrecht’. Normaliter zet je deze trefwoorden in de broncode van de site maar met de goede vindbaarheid van WordPress content zorg je er beter voor dat de zoekwoorden in je contentpagina’s staan.

Met de geeikte methoden als aan-/vermeldingen, wederzijdse links en overige technieken kunnen we ook prima uit de voeten (en daar adviseert ROAR ook graag in). Onderstaande strategie geeft alvast een idee hoe je voor je organisatie naar zoekmachineoptimalisatie kunt kijken. Want doordat we dit artikel op onze site hebben gezet, verbetert het zoekresultaat van deze site met de dag!

Schrijfwijze en benamingen

Zo hebben we rekening gehouden met de verschillende schrijfwijzen en benamingen van onze branche: Reclamebureau, Reklamebureau, Communicatiebureau, Kommunikatiebureau, Marketingbureau, Reclameburo, Reklameburo, Reclame, Reklame, Online Marketing Communicatie, Buro, Bureau.

Regioselectie

Maar ook met de verschillende plaatsen of regio’s waar een prospect een erkend reclamebureau op zou zoeken: Kortenhoef, ‘s-Graveland, Hilversum, Gooi, Wijdemeren, Vechtstreek, Noord-Holland, Zuid-Holland, Randstad, Holland, Utrecht, Flevoland, Amsterdam, Almere, Amersfoort, Rotterdam, Nederland, Netherlands, Benelux, Europa, Europe.

Men kan natuurlijk ook zoeken op een combinatie van bovenstaande trefwoorden: Communicatiebureau Kortenhoef, Communicatie bureau Hilversum, Communicatiebureau Gooi, Communicatiebureau Wijdemeren, Communicatiebureau Vechtstreek, Communicatiebureau Noord-Holland, Communicatiebureau Zuid-Holland, etc.

Branche en product

SEO tips en tricksDaarnaast zou men ook een zoekmachine kunnen raadplegen als men een goede partner zoekt op een deelgebied of specialisatie:

creatie, vormgeving, ontwerp, Advertising, Design, Onderzoek, Klanttevredenheid, Kommunikatie, Communicatie, Arbeidsmarktcommunicatie, Marketing, Direct Marketing, Retail, Webvertising, Communicatieadvies, Huisstijlontwikkeling, Ontwerp en productie van gedrukte en digitale media, Sponsoring, MKB, Farma, Food, Industrieel, Witgoed, Bruingoed, Watersport, Business to Business, Consumer, Retail, Overheidscommunicatie, Creatief, Studio, DTP, Internet, publishing, thematisch, sales promotion, public relations, personeelswerving, communicatieadvies, merkadvies, Multimedia, media, Sitebouw, webdesign, web, online en offline.

En natuurlijk de middelen op zich: site, blog, website, e-mailing, storytelling, content, sites, drukwerk, advertenties, jaarverslagen, periodieken, tijdschriften, direct mail, folders, brochures, huisstijlen, posters, billboards, abri’s, api’s, buitenreclame, busreclame, spots, commercials, product, produkt, leaflets, point of sale, presentaties, intranet.

Lidmaatschappen en links

Samenwerking met brancheorganisaties als MKB Nederland en een (voorheen ROTA-)erkend mediabureau mag ook bekend zijn en links vanaf dergelijke sites zorgen ook weer voor een beter zoekresultaat bij bepaalde searchengines. 

Resultaat

Naar onze mening zal een adverteerder die ons niet kent, maar onbewust wel zoekt toch vooral ‘reclame’, ‘communicatie’ respectievelijk ‘communicatiebureau’ of ‘reclamebureau’ intikken. Liefst met als resultaat een link op de eerste pagina van de desbetreffende zoek-engine. Dan komt men direct in aanraking met onze profilering:

ROAR helpt ondernemers aan meer rendement door de klantervaring te maximaliseren. Met de klantbehoefte als uitgangspunt maken we vanuit praktische interactie een effectieve communicatieslag.

Dat kan bijvoorbeeld met contentmarketing en zoekmachineoptimalisatie.

10-02-2019 Deel
Dit blog is gemaakt met de Websitemachine