Inzet van Pinterest
  • Inzet van Pinterest: Sterke bijdrage aan je strategie

Met inzet van Pinterest maak je online prikborden en deel je deze met anderen. Er zijn veel mogelijkheden om met inzet van de social media tool Pinterest een bijdrage te leveren aan je onderneming.

Het mooie van Pinterest is dat de pins die je op je prikborden plaatst niet ‘wegzakken’ zoals de berichtgeving op Facebook en Twitter. Pinterest is bovendien erg geschikt om eenvoudig een bepaalde sfeer neer te zetten met een visualisatie van je diensten, producten en portfolio.

Genereer verkoop

Uit onderzoek blijkt dat Pinterest een van de grootste social media tools is als het gaat om genereren van verkoop. 43% Van de pinners geeft aan dat het plaatsen van passende pins op Pinterest aanzet tot engagement en uiteindelijke verkoop. Op Facebook is dit percentage  maar 24%. Pinterest kan de verkoop dus duidelijk stimuleren als je het op de juiste manier gebruikt…

RObert ARnoldy helpt je onderneming met de inzet van Pinterest om:

  • Je verhaal te vertellen (Storytelling)
  • De verkoop te stimuleren
  • Traffic te genereren
  • Betrokkenheid te creëren- de markt te verkennen
  • Marktonderzoek te doen
  • Een analyse van de concurrentie te maken
  • Personeel te werven (Recruitment)
  • Service te verlenen aan je klanten
  • Trends te signaleren
  • Een wedstrijd te organiseren
  • Samen te werken

ROAR adviseert met deze tool welke strategie passend is en voert zo nodig de regie. Als specifieke actie maar beter nog als onderdeel van het marketingcommunicatieplan. Wil je liever direct zelf aan de slag? Lees dan ook het blog over Pinterest inzet en laat je dan in ieder geval gericht op weg helpen.

Direct doen

Vraag om support voor deze tool of neem een kijkje op de Pinterest borden van ROAR. Laat je inspireren en motiveren voor een klantervaring met impact.