onderzoek

Klantbehoefteonderzoek als start voor een sterke klantervaring

Wil je ook inzicht in het profiel van je klanten? En alles weten over de behoeften en klantverwachtingen over het product- of dienstenaanbod? Hoe deze wensen aansluiten op je aanbod en welke kanalen je klanten gebruiken? Of denk je dat je precies weet wat het meeste effect heeft?

Gericht klantbehoefteonderzoek is voor klein tot groot investeren in een gezonde zaak. Uitvragen zal bij de klant alleen maar sympathie kweken. Om een marketingstrategie op maat te brengen en te houden is inzicht in het profiel van klanten noodzaak. Laat ons alles achterhalen over de actuele klantbehoeften en -verwachtingen voor wat betreft het eigen product- of dienstenaanbod.

Wij vragen je klanten onder andere naar:

  • het assortiment
  • de prijsstelling
  • de presentatie
  • de service
  • de contacten en
  • de promotie.

Zo bekijken wij hoe de wensen aansluiten op het aanbod en welke kanalen je klanten gebruiken.

Inclusief advies en positionering

Op basis van zo’n gedegen klantbehoefteonderzoek geeft ROAR concrete aanbevelingen gericht op meer verkoopresultaat door meer loyale klanten. Je krijgt advies welke marketingcommunicatiestrategie aansluit op de wensen en behoeften van je klanten. Vanuit een hernieuwde positionering zal je klant de service als maatwerk gaan ervaren. Want alleen als je alles van uw klant weet, kan je maximale service verlenen.

Direct doen

Laat ROAR een effectieve communicatieslag maken voor het succes van de onderneming. Bijvoorbeeld met een klantbehoefteonderzoek in de vorm van een schriftelijke enquête onder 1.500 klanten:

  •  onderzoeksopzet
  •  vragenlijst met motivatiebrief
  • verwerken respons (ca. 350 enquêtes)
  • analyse en rapportage
  • presentatie met aanbevelingen voor meer loyale klanten

Pakketactie klantbehoefteonderzoek: euro 1.975,-*

* Excl. BTW, printen/handling/porti mailing.  Online vragenlijst (via site of per e-mail) op aanvraag.


Eerst meer weten? Vraag dan om een vrijblijvend intakegesprek via de contactpagina. Of lees het blog over het belang van onderzoek naar de behoefte van je klanten.