communicatiefeitjes

E-mailings: zelf e-nieuwsbrieven maken, sturen en beheren

E-mail blijft een van de meest efficiënte middelen om met je verschillende klanten en doelgroepen te communiceren. Via e-mail vertel je in de vorm van een digitale nieuwsbrief je verhaal. Storytelling krijgt zo een extra kanaal. Bovendien kan je het gedrag van je geadresseerden prima analyseren en je communicatie steeds weer verbeteren. Maatwerk in communicatie verhoogt de klanttevredenheid zo aanzienlijk.

ROAR maakt je graag wegwijs welk programma geschikt is. Met een mail manager versterk je de relatie met je klanten, prospects en relaties. Met dit efficiënte E-mailmarketing gereedschap kan je:

  • nieuwsbrieven verzenden per e-mail
  • uitgebreide statistieken raadplegen
  • uitgekiend adressen beheren

Even een e-mailing opzetten

Met een mail manager zet je eenvoudig verschillende e-mailings / campagnes op. Met een template, een vaste stramien, in je huisstijl kun je zelf eindeloos de inhoud van je e-mailnieuwsbrieven samenstellen: teksten wijzigen, afbeeldingen plaatsen etc.  Ook kan je iedere e-mailing personaliseren in de aanhef (“Geachte heer De Vries”) maar ook in de tekst zelf. Heb je geen capaciteit om teksten te schrijven? Kies dan voor het gemak en de perfecte content en combineer dit met het content abonnement.

Eenvoudig adressen beheren

Effectieve e-mailmarketing begint bij uitgekiend adressenbeheer. Niets is zo veranderlijk als een adressenbestand. Met een mailmanager kan je eenvoudige je adressenbestanden beheren, updaten, exporteren en bijvoorbeeld aanvullen met formulieren op je eigen website. Door slim gebruik te maken van groepen benader je je doelgroepen gesegmenteerd.

Verzenden in een paar klikken

Met een mailmanager verstuur je je e-mailings wanneer je dat wilt. Je selecteert een aangemaakte mailing, bijbehorende adresgroepen en bepaalt het moment dat het programma je e-mailing verzend: direct of elk gewenst moment in de toekomst.

Inzicht in de resultaten

De mailmanager houdt uitgebreide statistieken bij van de e-mailings die je verzend. Een selectie:

  • Aantal verzonden en geopende e-mails
  • Aantal bounces (e-mails die niet konden worden afgeleverd)
  • Aantal kliks (aantal personen dat heeft geklikt vanuit de e-mailing)
  • Aantal sign-outs (aantal personen dat heeft aangegeven géén e-mailing meer te willen ontvangen)
  • Effectiviteit van de links in je e-mailing.

Als je daarnaast gebruik maakt van de Een tracker op je website kan je ook het klikgedrag van de geadresseerden inzien: welke pagina’s op je website zijn bezocht naar aanleiding van je e-mailmarketing activiteiten. Zoals:

  • Aantal pageviews naar aanleiding van je e-mailings
  • Aantal behaalde ‘goals’ naar aanleiding van je e-mailings (bijvoorbeeld het aanvragen van informatie of het sluiten van een online transactie).

Leidraad voor verkoopacties

Op basis van het klik- en bezoekgedrag op je website wordt een unieke ProspectScore aan een geadresseerde toegekend. Dit is een index gebaseerd op het aantal verzonden e-mails aan de desbetreffende persoon, het klikgedrag en de activiteit van deze persoon op je website(s).  Met één klik heb je direct zicht op de meest interessante prospects uit je adressenbestand. Dat geeft richting aan je verkoopacties.

Onderdeel van online campagnes

Naast het monitoren van je e-mailmarketing activiteiten kan je het programma ook inzetten voor het meten van andere online activiteiten, zoals banners, links en RSS-feeds. Het systeem kan tracker-codes genereren waarmee je de effectiviteit van je online campagnes als geheel kunt volgen.

Direct doen

Neem vrijblijvend contact op voor een toelichting of demonstratie van deze tool voor e-mailings.